Vanliga frågor:

468994828

 

ALLMÄNNA FRÅGOR

När kommer min order?

Svar: Din order skickas ut i turordning efter beställning och anländer normalt sett inom 4-8 arbetsdagar. Vid infall av helg, röda dagar eller hög belastning hos Posten så kan det ta något längre tid. Skulle det dröja mer än ca 10 dagar så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att felsöka.

Vem levererar era paket?

Svar: Vi skickar alla försändelser med posten till ert närmaste utlämtningsställe.

Hur lång leveranstid har ni?

Svar: Vi levererar alla paket inom 1-5 arbetsdagar inom Sverige. Posten levererar vanligtvis nästa dag.

Jag har just gjort en beställning men ser inte min orderbekräftelse?

Ibland händer det att din orderbekräftelse av misstag hamnar i din skräppost, kontrollera därför även “skräppost” mappen på din mail.

Har ni någon butik eller återförsäljare någonstans i Sverige?

Svar: Nej, vi säljer enbart på nätet och på de mässor vi deltar.

Vilka länder skickar ni till? 

Svar: Vi skickar våra produkter inom Sverige.

KLARNA – BETALNING

Hur betalar jag?

Svar: Alla betalningar går via vår betalningsleverantör Klarna. Du kan välja att betala kostnadsfritt via faktura, betalkort och internetbank. Vi har Klarna fakturabetalning, delbetalning, banköverföring och kortbetalning. Läs mer om hur du handlar och betalar här!

När kommer min Klarna-faktura?

Svar: Klarna-fakturan kommer normalt sett ca 1-5 dagar innan din order är levererad, upp till 1 vecka efter.

Fakturafrågor Klarna: 08-120 120 10.

Hur gör jag med Klarna om jag vill byta eller reklamera en vara?

Svar: Vid byte eller retur – betala fakturan eller förläng den gratis (för att slippa förseningsavgifter) hos Klarna på telefon:

Telefon Klarna Sverige 08-120 120 10.

Sweetstuff.se ansvarar ej för förseningsavgifter på fakturorna.

Är det säkert att handla med kontokort på Sweetstuff.se?

Svar: Ja det är säkert, vi använder oss av Klarna som betallösning och de krypterar all information och garanterar kundens säkerhet.

 

RETURER, BYTEN & REKLAMATIONER

 

Vad gäller vid returer av beställning?  

Svar: För att kunna returnera en vara så ska produkten vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den och att all märkning, inplastning och etiketter sitter kvar. Du som kund står själv för kostnaden vid en retur.

Vilka produkter kan ej returneras?

Svar: Skönhetsprodukter (smink, lösögonfransar), hygien-artiklar, korsetter samt underkläder kan tyvärr inte bytas eller returneras.

Byten och returer?

Svar: Alla byten hanteras som returer! Köparen står för fraktkostnaden när det kommer till byten och returer.

  1. Skicka varan som en retur till oss – märk returen med ditt “ordernummer” samt med efterföljande text “Retur Sweetstuff.se”.
  2. Lämna in returpaketet hos ditt ombud, spara sändnings numret.
  3. Så fort varan kommit till vårt kontor så kommer vi att göra en registrering för att du som kund ska bli återbetalad för varan.
  4. Önskar du en ny vara, dvs göra ett byte – gå in på sweetstuff.se och gör en ny beställning på önskad produkt eller storlek.

Det är kundens ansvar att returförsändelsen kommer fram till oss, så paketera väl.
Sweetstuff.se ansvarar inte för returförsändelser som skickas icke spårbart (t.ex. via brev) och som inte når fram till vårt kontor på grund av logistiska fel som görs på grund av externa fraktbolag. Du som kund väljer själv vilket fraktsätt du vill returnera/byta dina varor på.

Hur gör jag med reklamation, dvs om varan är trasig eller defekt?

Svar: Om det tråkiga skulle ske att en produkt är defekt eller trasig så kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt så hjälper vi dig att lösa problemet! Det underlättar om du kan ta ett kort på plagget och berättar vad som hänt, så kan vi snabbare ta hand om reklamationen. Ta kontakt med vår kundtjänst på mailadress: info@sweetstuff.se så ser vi till att hjälpa dig.

Om jag köpt 2 varor och returnerar en, hur gör jag med min faktura?

Svar: Klarna skickar ut en uppdaterad faktura via e-post när vi har hanterat din retur. Om du redan har betalat kommer du att bli återbetalad till ditt konto när vi har hanterat din retur. Hanteringstiden hos Klara är vanligtvis 3 dagar. Betala alltid fakturan i tid för att slippa påminnelseavgifter. Du kan själv förlänga din faktura hos klarna.

Om jag köpt en vara och betalt in fakturan och sen ångrar mig, hur får jag pengarna tillbaka?

Svar: Klarna krediterar dig som kund till det konto du använt när du betalade. Du får ett mail från Klarna där du ombeds om dina bankuppgifter.

Hur lång tid har jag på mig att returnera en produkt?

Du har 30 dagar på dig att returnera produkten till oss räknat från dagen du mottagit ditt paket.
Returadress: Samsioecommerce AB, Linnégatan 51, 114 58 Stockholm.

Frågor

Har du några frågor så kontakta vår kundtjänst så svarar de så fort de hinner. Vi svarar på alla mail normal inom 24-48 timmar på vardagar. Vid högt kundtryck kan svarstiden vara längre.

 

Updating…
  • Du har inga produkter i varukorgen.